La meva experiència treballant amb pares i mares és molt àmplia: fa ja diversos anys que faig conferències i tallers adreçats a famílies amb infants i adolescents, i també faig assessorament individual a pares a la meva consulta particular. Però també tinc una experiència extensa treballant amb nens i nenes: sóc mestra i, molt abans, havia estat molt activa al món de l’educació en el lleure.
Per això ara m’he decidit a unir aquestes dues facetes, de formadora de pares i d’educadora d’infants i adolescents, fent un nou format: el taller per a pares i fills.
Com funciona? És molt senzill, i hi ha dues opcions:
A) Quan els fills tenen entre 4 i 11 anys.
B) Quan els fills tenen més d’11 anys (i fins a 16).
A) Quan els fills tenen més d’11 anys (i fins a 16).
Amb famílies amb fills petits, treballo a partir dels contes. Després d’explicar-ne un, entro en conversa amb els infants sobre les seves experiències i emocions relacionades amb el conte. A partir d’aquest intercanvi, cada família comença a treballar amb el seu fill amb un objectiu: arribar a acords sobre les actituds que es treballen al conte. Després, les conclusions de cada família es posen en comú amb la resta del grup, i això dona noves idees a les famílies que les comparteixen. Resultat: sortim de la sessió amb moltes ganes de fer coses positives i -el que és més important!- amb EINES PRÀCTIQUES per a portar-les a terme.
B) Quan els fills tenen més d’11 anys (i fins a 16).
Amb famílies amb adolescents, treballo a partir del relat d’anècdotes. Aquestes anècdotes donen lloc a les aportacions de dades per part dels joves, que se senten identificats o poden identificar els seus coneguts amb allò que s’explica. A continuació els pares formen grups de treball amb joves que no són els seus fills i debaten sobre la millor manera de gestionar determinades situacions de conflicte familiar. En una tercera fase, els pares i els seus propis fills es retroben per arribar a conclusions que els serveixin a ells com a família a partir del que han après en el grup de treball.